5 храни за гладка кожа

189
5 храни за гладка кожа

Всяка дама би искала да има здрава, добре изглеждаща кожа, особено на лицето. Но не всички дами обръщат внимание на факта, че диетата има голямо влияние върху състоянието на кожата. И така, какво да ядем, за да се радваме на красив тен?

Млечни продукти

На първо място можем да препоръчаме всякакви кисели млека и кефири, които съдържат живи бактериални култури. Трябва да обърнете внимание и на съдържанието на захар, което не трябва да надвишава 10 g на порция. Киселите млека и кефирите, съдържащи пробиотици, помагат за поддържане на кожата сияйна и чиста.

Плодове

Сред подмладяващите плодове са предимно бананите. Те съдържат витамини А, В и Е. Тези витамини правят кожата гладка, но съдържат много захар, така че яденето на един банан на ден е препоръчителното количество.

Портокалите и грейпфрутите са богати на витамин С, както и на оксиданти, които забавят процеса на стареене и помагат за възстановяването на колагена в кожата.

Консумирайки други цитрусови плодове, като лайм и лимон, или сокове от тях, можем да разчитаме на поддържането на еластиновите влакна в добро състояние и стабилизирането на колагена.

Ябълките са богати на фибри. Пектините, които съдържат, действат като пребиотик.

Зеленчуци

Сурови аспержи са източник на биофлавоноиди. Осигурявайки ги на организма, ние укрепваме кръвоносните съдове и ги предпазваме от спукване. Аспержите също съдържат глутатион, той е антиоксидант, произвеждан от черния дроб, помага в борбата със свободните радикали.

Тъмнозелените листни зеленчуци също заслужават внимание. Тук си струва да споменем такива зеленчуци като манголд, зеле и спанак. Тези зеленчуци, богати на каротеноиди, поддържат имунната система и защитават тялото от замърсителите на околната среда и ултравиолетовите лъчи. Такива зеленчуци също съдържат много цинк, който подпомага замяната на стария колаген с нов.

Риба

В здравословното хранене не трябва да забравяте и рибата. Например сардини, лаврак и пъстърва са богати източници на протеини и омега-3, както и сьомгата. Омега-3 мастните киселини предотвратяват възпалението на кожата и също така предпазват от увреждане от слънцето. Сьомгата се споменава като най-здравословния източник на протеини. Освен протеини, сьомгата съдържа и витамини A, B, D и E, както и калций, магнезий, цинк и желязо. Тези съставки поддържат кожата да изглежда сияйна и млада.

Подправки

Много подправки също имат благоприятен ефект върху кожата. Куркумата е естествено противовъзпалително вещество, което защитава клетките, помага за поддържане на правилния тонус и цвят. Канелата, която повишава синтеза на колаген и намалява възпалението, също намалява процеса на стареене.