5 храни, които защитават белите дробове

1322
5 храни, които защитават белите дробове

„Ние сме това, което ядем“, гласи поговорката. Според науката правилното хранене помага за предпазване на дихателната система от заболявания и инфекции.

Възможно ли е да се поддържат белите дробове с правилната храна? Учените дават положителен отговор на този въпрос. Изследователите са открили, че определени храни и техните съставки помагат за предотвратяване на белодробни заболявания и дори насърчават регенерацията на белите дробове. Като цяло, ако ядете следните храни по-често, имате голям шанс да запазите белите си дробове здрави или да подпомогнете процеса на тяхното оздравяване.

Ето и на кои продукти трябва да наблегнете, ако искате да имате здрави бели дробове.

Магданоз

Етеричните масла от магданоз могат да неутрализират токсичните вещества, включително тези, съдържащи се в цигарения дим! Антиоксидантите му предотвратяват неконтролираното делене на клетките на белодробната тъкан, което е ефективно срещу рак на белия дроб. Експерименти с плъхове, проведени в Китай, потвърдиха отново това през 2017 г.

Чесън

Известно е, че съдържащият се в чесъна алицин възпрепятства растежа на бактерии и по този начин противодейства на опасните стомашни язви и респираторни инфекции. Това е потвърдено от проучване на университета в Гент.

Броколи

Растителното вещество сулфорафан, което е в изобилие в броколите, активира специален ген в човешкото тяло, който предпазва клетките от токсични вещества и по този начин предотвратява рака. Този ефект е експериментално потвърден от учени. И тук говорим за рак на белия дроб, защото рискът при пушачите е значително повишен.

Домати и ябълки

Точно така – комбинацията от тези две съставки! В университета Джон Хопкинс два домата и една ябълка на ден са доказано полезни, особено за здравето на белите дробове. Тази комбинация дава същия ефект като броколите.

Вода

Е, това е еликсирът на живота. Освен това белите дробове са 80 процента вода. Така че, когато дихателните органи са дехидратирани, микроби и други патогени могат по-лесно да влязат в тях. Адекватната хидратация осигурява защита. Но е важно да пиете не повече от три литра вода на ден.