3 трика, които ще поддържат вас и мозъка ви млади

792
3 трика, които ще поддържат вас и мозъка ви млади

Експертите обявиха три трика, които ще се отразят перфектно на мозъка и ще запазят младостта ни. Нека ги видим.

Общувайте повече

Има мит, че ако редовно решавате кръстословици или судоку, това е най-доброто нещо, което можете да направите за мозъка си. Лъжа. Невролозите отдавна са доказали, че най-добрият начин да поддържате мозъка си млад е да общувате с други хора. И то с различни и възможно най-често.

Самотата увеличава риска от деменция с 65%, според проучване от 2012 г., публикувано в Journal of Neurology, Neurosurgery and Psychiatry. Някои учени обясняват това, като казват, че очевидно психосоциалният стрес причинява негативни процеси в мозъка, водещи до възпаление.

Както казва главният учен на Age UK професор Джеймс Гудуин: „Звучи невероятно, но със сигурност знаем, че самотата се отразява негативно на здравето ни дори повече от 15 цигари на ден, злоупотреба с алкохол или наднормено тегло.“

Изводът: никога не пропускайте да отделяйте време да пиете кафе с добър приятел, с колега за обяд или вечеря с приятели. Знайте, че не просто се наслаждавате на комуникацията, но в същото време укрепвате мозъка си. Същото важи и за купони, прекарване на време със семейството или ходене по клубове.

И накрая, задайте правилните приоритети в живота си. Работата, кариерата, ежедневните задължения са важни. Но нещо друго е много по-важно за вашите сиви клетки. А именно общуването с други хора.

Движете се повече

Когато става въпрос за поддържане на младостта на мозъка ви, упражненията са първата ви защитна линия. Упражненията стимулират сърдечно-съдовата система, която кръвоснабдява мозъка. Освен това по време на тренировка мускулите произвеждат протеина Катепсин В. И този процес насърчава растежа на мозъчните клетки.

Както казва Али Треле, изследовател в Лабораторията за памет на Кеймбриджкия университет: „Упражненията стимулират развитието на нови неврони, особено в хипоталамуса, областта на мозъка, която отговаря за паметта.“

В идеалния случай трябва да тренирате по 30 минути пет пъти седмично. Можете да стимулирате сърдечно-съдовата си система, като помагате да поддържате мозъка си млад в ежедневието. Не забравяйте, че всичко, което ви кара да дишате по-бързо, е полезно. Например, зарежете асансьора и се качвайте само по стълбите. Или тичайте с детето до изтощение. Можете също така да се прибирате пеша от работа. Да, отнема повече време, но е по-полезно.

Не забравяйте, че всеки път, когато правите това, вие всъщност създавате нови мозъчни клетки.

Свирете на музикални инструменти

Според д-р Мелиса Магуайър от Центъра за изследване на мозъка в Йоркшир свиренето на музикални инструменти активира едновременно и двете полукълба на мозъка. А това е много полезно за здравето.

Свиренето причинява кръстосани смущения в плексуса от нервни влакна в мозъка, който свързва дясното и лявото полукълбо. Учените смятат, че това увеличава броя на връзките между невроните, укрепвайки мозъка ни. Всъщност, според Магуайър, „музиката е може би единствената дейност, която буквално вдъхновява целия ни мозък“.

Освен това свиренето на музикален инструмент е забавно. Избършете праха от калъфа и извадете вашата китара или флейта, на които не е свирено преди почти 20 години. Ще зарадва и вашите деца! Можете също да практикувате пеене – и то е много полезно. Вашият мозък ще ви благодари.