В колко часа можете да изпиете последната си чаша кафе преди лягане

801
В колко часа можете да изпиете последната си чаша кафе

Чаша прясно сварено кафе е чудесен начин да започнете деня. Благодарение на високото съдържание на кофеин, напитката ободрява, повишава работоспособността и концентрацията и помага за по-доброто фокусиране върху задачите. Кафето не само помага за „събуждане“ на тялото – то ускорява метаболитните процеси и изгарянето на мазнините. Освен това напитката е богата на няколко вида различни киселини, които влияят положително на функционирането на мозъка, сърцето и черния дроб.

Всички изброени по-горе свойства са много необходими за нас сутрин, когато трябва да се ободрим. Но ако злоупотребявате с кофеин през деня, това може да се отрази неблагоприятно на тялото. Кафето стимулира сърцето и ако пиете твърде много от него, има риск от силно повишаване на налягането и ускоряване на сърдечната честота. Излишъкът от кофеин също може да причини безпокойство и тревожност и, колкото и да е странно, загуба на концентрация и работоспособност. Друг съществен риск е дехидратацията. Кафето има мощен диуретичен ефект, ето защо с всяка чаша кафе трябва да изпивате и голяма чаша чиста вода. Това ще ви предпази от неприятните последици от дехидратацията – подуване и слабост.

Лекарите не препоръчват да се пият повече от две чаши кафе на ден – можете спокойно да си позволите една сутрин и една следобед. По време на по-големи психически натоварвания можете да добавите и още една чаша в средата на деня, но не е хубаво да правите това постоянно. В този случай естествено възниква въпросът: „В колко часа можете да изпиете последната чаша кафе?“. Ако направите това твърде късно, ефектът от кофеина ще доведе до отрицателни последици за съня.

Според последни научни данни, необходими средно са шест часа, за да се разгради кофеинът в кръвта, а след това още четири, за да бъде елиминиран от тялото. От това следва, че последната чаша кафе може да се изпие 10 часа преди лягане. Но това е в един идеален вариант. Реално, при напрегнат работен график, това е почти невъзможно. В този случай експертите препоръчват да не се консумира кофеин поне 6 часа преди лягане. Разбира се, през това време той няма да може напълно да се изчисти от тялото, но ефектът му ще е значително по-слаб и ще можете да спите спокойно.