6 начина за облекчаване на главоболие, причинено от стрес

575
Облекчаване на главоболие

Стресът може да бъде ключова причина за мъчителна мигрена. Ето шест експертни съвета как да се справите ефективно с нея.

Нашият начин на живот, безкрайната надпревара – цели, задачи, кариера, „предозиране“ на дигитална информация не ни правят по-здрави, а напротив, причиняват заболявания и състояния, които не са ни притеснявали преди.

Какво трябва да знаем за мигрената?

Състоянието, при което човек изпитва силно главоболие, най-често локализирано в областта на челото и слепоочията. Други признаци на мигрена включват чувствителност към светлина и силни звуци, гадене и повръщане.

Мигрена с различна интензивност и честота може да бъде причинена от неща като силен парфюм, глад, определени храни – сирене, шоколад и пушени меса. Освен това болката може да бъде провокирана от неправилно избрани очила, нарушения на съня и стрес.

Ето няколко начина, по които можете да помогнете за облекчаване на мигрена, предизвикана от стрес.

Почивайте в тъмна стая

Ако страдате от мигрена, може да сте чувствителни към светлина и звук. В този случай си трябва да се преместите в слабо осветена или дори напълно тъмна стая по времето на атаката.

Но само да лежите не е достатъчно. Затворете очи и се опитайте да облекчите напрежението в мускулите, отпуснете гърба, раменете и шията. За да направите това, издишайте, отпускайки гърдите си и спуснете раменете си до упор, след това се изправете и отпуснете ръцете си – една по една.

Опитайте се да останете неподвижни (движенето може да влоши атаката) и си починете няколко часа или поне докато мигрената отшуми малко. Ако заспите, това също може да помогне да се отървете от пристъпа.

Топъл или студен компрес

Както студът, така и топлината могат да помогнат за намаляване на болката и мускулното напрежение, които придружават мигрената.

Опитайте се да масажирате мускулите в банята с гореща струя от душа, насочете ги към мястото, където боли. Нагревателна подложка, топла кърпа или компрес също могат да са полезни.

Ако, напротив, студът ви помага, накиснете кърпа в студена вода и я нанесете на челото, слепоочията и шията.

Опитайте с акупресура

Акупресурата е вид рефлексотерапия, когато ефектът се постига чрез натискане на определени точки от тялото. Това е вид насочен масаж, който в някои случаи може бързо да облекчи болката от стресираща мигрена.

Един от триковете е да поставите палците си в основата на черепа в малки „дупки“ от двете страни – там, където главата се среща с шията. След това внимателно натиснете палците си навътре и леко нагоре, докато почувствате лек натиск. Докато натискате, правете малки кръгове с палци – продължете процедурата за около две-три минути. Това ще облекчи главоболието ви.

Доза кофеин

Тук трябва да внимавате. За някои кофеинът е тригер за мигрена и чаша кафе може да влоши болката.

Но кофеинът може да помогне, когато мигрената е предизвикана от стрес. В този случай той ще действа като анестетик.

Опитайте с масаж

Качественият масаж е чудесен за отпускане на мускулите и е особено добър при стрес или главоболие от напрежение.

Упражнение за врата

Упражненията за врата са полезни за облекчаване на силно главоболие, което може да бъде причинено от продължително седене пред компютър – особено в неудобна позиция (с наклонена надолу глава).

Едно от упражненията, съветвани от невролозите, е да поставите дланта си на челото и да натиснете силно главата си върху нея за няколко секунди (трябва да усетите как мускулите на врата се напрягат и отпускат). Не забравяйте да държите главата си изправена, ръката ви трябва да е неподвижна. Повторете същите стъпки, като поставите ръката си на тила и на слепоочията – последователно.